5 van de beste autoverhuur zoekmachines

In de afgelopen jaren hebben we ervoor gekozen om een auto te huren op veel van onze routes door Europa: Schotland, Roemenië, de Baltische Staten, België, Polen, enz. Welnu, vandaag hebben we bedacht om een kleine vergelijking te maken tussen 5 van de beste autoverhuur zoekmachines om te zien wat ze kunnen bieden. De waarheid is dat we bijna altijd dezelfde zoekmachine hebben gebruikt (we zullen onthullen welke), maar er zijn verschillende alternatieven die de moeite waard zijn om in aanmerking te nemen. Laten we beginnen met de analyse!

RentalCars

Onze favoriet, geen twijfel mogelijk. RentalCars is opgericht als TravelJigsaw in 2004 en is gevestigd in Manchester. In 2010 werd het overgenomen door de Priceline groep, die eigenaar is van merken zoals Booking, Kayak of Agoda, en werd het omgedoopt tot RentalCars.com. Deze enorme bedrijvengroep is vandaag de dag het grootste online reisbureau ter wereld en maakt deel uit van de NASDAQ Top 100.

Voordelen

Een van de zwakke punten van deze website was vroeger het ontwerp, maar met de laatste facelift is het geweldig: eenvoudig, schoon, mooi en intuïtief zowel de desktop-en mobiele versies. Wat betreft de zoekmachine, wij geloven dat het zijn grote troef is. Het toont een groot aantal resultaten voor elke zoekopdracht en biedt betere tarieven dan de provider zelf. Bovendien beschikt de lijst met resultaten over talrijke filters: bedrijf, kenmerken van de auto, rating, afleverpunt, enz. wat het zoeken aanzienlijk vergemakkelijkt. En het overzichtstabblad dat wordt weergegeven, biedt zeer nuttige gegevens, zoals het brandstofbeleid, het aantal deuren, het type dekking, enz. Andere hoogtepunten zijn: gebruikersruimte om reserveringen te beheren en het proces van toekomstige huur te stroomlijnen, klantenservice in het Spaans 24 uur per dag (telefonisch of op andere manieren), app voor smartphones, geen commissies voor betaling met creditcard, gratis wijzigingen en annuleringen (onder voorwaarden), het verzenden van een nieuwsbrief met exclusieve aanbiedingen, beste prijs garantie en aanwezigheid in 167 landen. In termen van vertrouwen, heeft het vanaf vandaag 63.590 beoordelingen op Trustpilot met een gemiddelde van 8,1. Het is zeker een 100% betrouwbare website.

Nadelen

De waarheid is dat we niet veel aan te merken hebben, maar er zijn altijd punten die verbeterd kunnen worden. Wat de klantenservice betreft, die hebben we maar één keer nodig gehad en ze waren erg vriendelijk, maar ze hebben ons probleem niet zo efficiënt opgelost als we hadden gewild, omdat het erop lijkt dat de provider (Thrifty) een heleboel obstakels in de weg heeft gelegd. Ze hebben echter gedaan wat menselijkerwijs mogelijk was. Als kleine problemen zouden wij het volgende willen toevoegen: wij begrijpen de prominente rol van de kaart in de zoekopdrachten niet en de noodzakelijke stap van het selecteren van de kantoorlocatie voordat de resultaten worden weergegeven. We houden ook niet van de typische “in-a-hurry” banners die je informeren dat iemand anders dezelfde boeking heeft gemaakt (Booking style) of dat ze proberen om stiekem extra’s in het boekingsproces te stoppen. Tot slot is het merkwaardig dat er geen aanwezigheid is op sociale netwerken (alleen Facebook in het Engels). Niettemin, zoals we al zeiden, onze beoordeling van dit bedrijf is bijna uitstekend.

  2018 Dodge Journey Alarmsysteem

AutoEurope

AutoEurope werd in 1954 in Duitsland geboren als een “conventioneel” autoverhuurbedrijf, gespecialiseerd in het verhuren van Volkswagen-auto’s aan expatriate Amerikanen die daar op familiebezoek waren. De oprichter verhuisde later het hoofdkantoor naar de Verenigde Staten en vandaag de dag is het hoofdkantoor gevestigd in Portland.

Voordelen

Een paar jaar geleden was het onze “andere” zoekmachine, bijna op gelijke hoogte met RentalCars. De belangrijkste reden is dat zij ook gespecialiseerd zijn in goedkope autoverhuur. Hoewel het in veel vergelijkingen het verliest van RentalCars, is er altijd wel een ander model tegen een goede prijs, dus het is de moeite waard om er rekening mee te houden. Daarnaast hebben ze ook een gratis telefoonnummer in het Spaans elke dag (niet 24 uur), mogelijkheid van wijzigingen en annuleringen 48 uur voor het ophalen, reserveringen zonder kaartbetalingskosten, beste prijs garantie, nieuwsbrief verzending en aanwezigheid in 180 landen. De tabbladen met boekingsresultaten, die in één oogopslag de meest praktische gegevens tonen, zijn ook niet slecht. Auto Europe España heeft slechts 1.103 beoordelingen op Trustpilot, maar de gemiddelde score is 8,7. Nog een 100% betrouwbaar bedrijf, dat ook Twitter en Facebook in het Spaans heeft.

Nadelen

Hoewel het nog steeds een interessant alternatief is, is de waarheid dat we het steeds minder gebruiken. Het ontwerp is erg verouderd en het is vervelend om dropdowns te moeten gebruiken om te zoeken. Ze hebben een mobiele versie (ook niet erg mooi) en een app, maar ze adverteren er niet eens voor op hun website en het heeft slechte recensies in het algemeen. Wat de resultaten betreft, vinden we het niet leuk dat ze een matrix tonen met de prijzen, wat niet echt veel toevoegt, en dat je op de vakjes moet klikken om de lijst met auto’s te tonen. Anderzijds is, volgens onze ervaring, het aanbod van aanbieders beperkter. Tot slot hebben ze geen gebruikersruimte, hoewel u uw reserveringen online kunt beheren.

HolidayAutos

HolidayAutos werd in 1987 in Londen opgericht en is sindsdien in vele handen overgegaan. In 2003 werd het overgenomen door lastminute.com, dat op zijn beurt twee jaar later werd overgenomen door Travelocity. Uiteindelijk kondigde de holding die eigenaar was van dit bedrijf in 2013 de verkoop aan het Ierse CarTrawler aan, de echte drijvende kracht achter deze en vele andere websites voor het boeken van auto’s, met inbegrip van de dienst die door veel luchtvaartmaatschappijen wordt aangeboden (Ryanair, Vueling en een lange enzovoort).

Voordelen

Om de waarheid te zeggen, het is de positieve verrassing van deze recensie. We wisten dat het in het voorbijgaan een lange tijd geleden en we hebben geconstateerd dat het een grote verandering heeft gemaakt, als gevolg van de annexatie aan CarTrawler. We houden van de resultatenpagina. In de vergelijkingen die we hebben gemaakt, is het niet in staat geweest om de prijzen van RentalCars in het algemeen te verslaan, maar het heeft een breder aanbod van leveranciers en een aantal goedkopere tarieven op eenmalige basis (cent verschil). Andere punten in het voordeel: gratis annulering tot 24 uur van tevoren, 7 dagen (24 uur) telefonische attentie in het Spaans, geen kaartkosten, nieuwe app voor mobiele telefoons en nieuwsbrief met aanbiedingen. Op Trustpilot hebben ze 8.047 beoordelingen, met een gemiddelde score van 8,8.

  Hoe kan ik het opnieuw leren?

Nadelen

Hoewel ze een telefoonnummer van de klantenservice in het Spaans hebben, lijkt hun verbinding met de Spaanstalige markt vrij beperkt (geen sociale netwerken in onze taal of andere zichtbare contactkanalen in het Spaans). In tegenstelling tot RentalCars heeft het geen gebruikersgedeelte waar u uw gegevens voor toekomstige reserveringen kunt invoeren of uw geschiedenis kunt bekijken, maar elke reservering kan onafhankelijk online worden beheerd. Het is de moeite waard om te onthouden, nogmaals, dat HolidayAutos slechts een van de vele intermediaire merken is die gebruik maken van de technologie van CarTrawler, dat is degene die de service daadwerkelijk aanbiedt.

Expedia

Expedia.com werd in 1996 geboren als het eerste eigendom van Microsoft, dat het uiteindelijk in 2001 zou verkopen. Het maakt nu deel uit van de reus Expedia, Inc. een NASDAQ top 100 bedrijf dat andere bekende merken in de industrie zoals Trivago, Venere, Hotels.com, Orbitz en HomeAway bezit.

Voordelen

Eerlijk gezegd zijn we geen grote fans van dit soort grote online reisbureaus die u zowel een cruise als een hotel verkopen, maar van degenen die we hebben geanalyseerd (Rumbo, eDreams, Logitravel, enz.), is het de enige die niet optreedt als een white label van derden of een lijst van resultaten biedt die het overwegen waard is, hetzij op basis van prijs of aantal aanbieders. Een bijkomend voordeel is de mogelijkheid om bij elke boeking punten te sparen in het Expedia+ programma. Hoewel er op Trustpilot weinig beoordelingen zijn en deze vrij slecht zijn, heeft het op een vergelijkbare website als Feefo 6.915 beoordelingen en een 4,1 uit 5.

Nadelen

Buiten de prijzen en de betrouwbaarheid die verondersteld wordt bij een groot merk, hebben we niet veel positiefs toe te voegen en nogal wat negatieve aspecten, te beginnen met het feit dat het geen specialist in huurauto’s is. Het design, hoewel niet onaangenaam, is vrij saai en de pagina gewijd aan “auto’s” draagt niets bij, aangezien deze vol staat met links en teksten gericht op SEO. Aan de andere kant lijkt er geen speciaal kanaal te zijn voor de autoverhuurservice, aangezien de contactformulieren wat “diffuus” zijn. Er is ook geen sectie voor auto’s in de app. Tot slot zijn de slechte beoordelingen op Trustpilot zorgwekkend.

PepeCar

We hadden het in eerste instantie buiten deze analyse gelaten omdat het gerelateerd was aan het oude “rent-a-car” merk, maar de opmerking van een lezer in de commentaren heeft ons onze fout doen inzien. Pepecar werd in 2003 opgericht binnen de Globalia groep, eigenaar van bedrijven zoals AirEuropa of Halcón Viajes, met een differentiatie gebaseerd op low-cost autoverhuur. In 2012 veranderde het echter zijn bedrijfsmodel en beschikte het niet langer over een eigen vloot, maar werd het een zoekmachine. Het is momenteel eigendom van de Ibericar-groep.

  Auto's starten niet, stonden eerst, maar nu niet meer.

Voordelen

Pepecar.com behoudt de frisse en moderne stijl die het al had als rent-a-car, vooral sinds de restyling van zijn website en blog in 2016. De resultatenpagina is een van zijn grote successen, met een zorgvuldig en vrij minimalistisch ontwerp, ideaal om in een oogopslag een idee te krijgen van de reeks prijzen (dankzij de tabel hierboven) en de beste resultaten. Wat klantenservice en contact betreft, hebben ze gratis nummers in het Spaans (24u/7) en zeer actieve sociale netwerken, waar ze meestal communiceren met een leuke en brutale stijl. Andere hoogtepunten: nieuwsbrief, blog, gebruikersruimte, bestelwagenverhuur, gratis annulering tot 24u op voorhand en geen kaartkosten.

Nadelen

Wat de zoekmachine betreft, vonden we slechts één klein minpuntje: de kwestie van de drop-downs (om uiteindelijk “luchthaven van Praag” te selecteren zou je drie lijsten moeten openen: land, stad en opstapplaats, iets dat meestal wordt opgelost door “praag” in te typen in de rest van de zoekmachines). In het boekingsproces vinden we de optie om een borg van 6€ achter te laten vervelend en onnodig, hoewel het gewaardeerd wordt dat op de volgende pagina alles staat wat je nodig hebt om de huur af te ronden. Wat betreft de tarieven, in onze vergelijkingen hebben ze de prijzen van RentalCars niet verbeterd en het aanbod van leveranciers was iets lager. Ze hebben ook geen mobiele app en, het meest verontrustend: ze hebben een 3,5 op 10 beoordeling op Trustpilot (112 beoordelingen tot nu toe). Veel van de klachten lijken echter betrekking te hebben op de aanbieders, het gebrek aan informatie of een verkeerde interpretatie van de voorwaarden.

Verduidelijkingen en conclusies

Wat ons het meest schokte bij het analyseren van tientallen autoverhuurvergelijkers is hoe weinig echte keuze er is. Bijna alle opties lijken white labels of tussenpersonen van tussenpersonen te zijn.

Veel bedrijven gebruiken dezelfde zoeksoftware, zoals Car Rental Gateway, gebruikt door RentalCars (provider van Rastreator, Atrapalo, eDreams, alquilerdecoches.com…), Carrental8, Car del Mar, Vehicle Rent, Car Hire Labs, Vip Cars, WiseCars, etc., of CarTrawler, gebruikt door HolidayCars, EasyCar, Argus Car Hire, Centauro en vele anderen. Natuurlijk, hoewel velen dezelfde zoekmachine gebruiken, kunnen de prijzen aanzienlijk verschillen van de ene tot de andere, wij veronderstellen als gevolg van de verschillende overeenkomsten die zijn gesloten met de leveranciers, de commissies die zij toepassen, enz. En natuurlijk verandert ook de klantenservice die door elk van hen wordt aangeboden, wat een bepalende factor is bij de keuze voor de een of de ander.